آغاز به کار جشنواره ملی شعر رضوی در کرمان همه چیز درباره سریال رخنه + بازیگران و خلاصه داستان جشن روز دختر در «باغ شادونه» دانلود آهنگ و ترانه با موضوع باران + متن «میشل یو» در «بلید رانر ۲۰۴۹» شباهت عجیب رضا عطاران با صدام حسین + عکس داستان «باستان» | کتاب‌فروشی قدیمی و تأثیرگذار شهر، امسال صدساله می‌شود انتشار ۲ کتاب آموزشی جدید در حوزه موسیقی ایرانی همه فن حریف | نگاهی به مهم‌ترین نقش‌آفرینی‌های رضا عطاران به مناسبت سالروز تولدش + تصاویر حافظ افسانه‌های خراسانی | درباره حمیدرضا خزاعی به مناسبت نخستین سال روز درگذشتش صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ برنامه‌های تلویزیون در «دهه کرامت» + زمان پخش ماجرای اعتصاب کارکنان در جشنواره کن ۲۰۲۴  فیلم‌های سینمایی تلویزیون در سومین هفته اردیبهشت (۲۰ و ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش ویژه برنامه‌های رادیو در جشن میلاد حضرت‌معصومه (س) + زمان پخش «سپند امیرسلیمانی» ازدواج کرد + عکس جزئیات جدید از بازداشت متهم پرونده زهره فکور صبور در قهوه‌خانه فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد
سرخط خبرها

نقد و بررسی شعر کودک و نوجوان در کتاب «در هفت آینه» | کتابی برای خانواده‌ها و دست‌اندرکاران شعر کودک

  • کد خبر: ۱۱۰۳۳۳
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
نقد و بررسی شعر کودک و نوجوان در کتاب «در هفت آینه» | کتابی برای خانواده‌ها و دست‌اندرکاران شعر کودک
نویسنده کتاب «در هفت آینه» با اشاره به جزئیات اثرش، معتقد است این کتاب سیمایی کلی از تاریخچه و وضعیت شعر کودک و نوجوان را در خود دارد.

به‌گزارش شهرآرانیوز، نویسنده کتاب «در هفت آینه»، با بیان اینکه موضوع این اثر نقد و بررسی کتاب‌های نظری شعر کودک و نوجوان در ایران است، می‌گوید که در این اثر همه کتاب‌های منتشرشده از سال ۱۳۵۲ تا ۱۳۹۵ درباره مباحث تئوری شعر کودک و نوجوان بررسی شده است.

 

 

نقد و بررسی شعر کودک و نوجوان در کتاب «در هفت آینه» | کتابی برای خانواده‌ها و دست‌اندرکاران شعر کودک

در ادامه این مطلب صحبت‌های سیداحمد میرزاده، نویسنده کتاب «در هفت‌آینه» آمده است:

 

 کتاب «در هفت آینه» هفت رویکرد دارد که شامل استقلال مباحث، استنادی، ساختار، ابزارشناختی، ارتباط میان‌رشته‌ای و مخاطب‌شناسی می‌شود و براساس این هفت رویکرد، اسم این کتاب «در هفت آینه» گذاشته شده است.

 نقد و بررسی اشعار شامل کتاب شعر کودک محمود کیانوش هم می‌شود که اولین کتاب در این زمینه است. همچنین، ۱۰ کتاب دیگر از دیگر پژوهشگران حوزه شعر کودک و نوجوان را شامل می‌شود.

 

تاریخچه‌ای از شعر کودک و نوجوان

در مقدمه این کتاب تاریخچه‌ای از شعر کودک و نوجوان به‌صورت اطلاعات آماری و زندگی‌نامه مطرح‌ترین شعرا به‌شکل خلاصه گفته شده و در فصل اول، مقوله شعر کودک و نوجوان تعریف شده است.

عمده‌ترین هدف من از انتشار کتاب بررسی میزان منطق و قابل‌اتکابودن اشعار کسانی است که برای شعر کودک معیار‌های غیابی وضع کرده‌اند.

هدف دیگر بررسی خلأ‌هایی بوده است که در پژوهش‌های شعر کودک و نوجوان وجود دارد و نقطه قوت اثر به‌صورت خلاصه و چکیده از سیما و منظر امروز شعر کودک و نوجوان در این کتاب آورده شده است.

سیمایی کلی از وضعیت شعر کودک و نوجوان

همه نکات مهم و مباحث اصلی در حوزه شعر کودک و نوجوان نقد و بررسی شده‌اند، به‌گونه‌ای که می‌توانم ادعا کنم اگر کسی این کتاب را داشته باشد، تا حد زیادی از کتا‌ب‌های قبلی بی‌نیاز می‌شود و می‌تواند سیمایی کلی از تاریخچه و وضعیت شعر کودک و نوجوان را ببیند.

در پایان کتاب فهرستی از معیار‌های مورد افتراق بین صاحب‌نظران شعر کودک و نوجوان عرضه شده است و با مراجعه به این فهرست می‌شود فهمید اصلی‌ترین مسائل شعر کودک که هنوز حل نشده است، چیست. همچنین، تعریف مفهوم کودکی و میراث‌های ادبیات کودک و نوجوان و تناسب با مخاطب در پایان این کتاب تعریف شده است.

کتابی برای خانواده‌ها و پژوهشگران

این کتاب به خانواده‌ها، دست‌اندرکاران شعر کودک، پژوهشگران، شاعران حوزه شعر کودک و نوجوان و دانشجویانی متعلق است که در حوزه ادبیات کودک و نوجوان درس می‌خوانند یا تدریس می‌کنند.

 


بیشتر بخوانید:

از دو کتاب شعر کودک اثر شاعر افغانستانی در نمایشگاه کتاب رونمایی شد


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->